Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Pomoc dla oszukanych na prąd i gaz

POMOCSENIOROMUOKIKCznF

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przygotował pomoc prawną dla osób w podeszłym wieku, którzy zostali wprowadzeni w błąd m.in. przez osoby podszywające się pod sprzedawców prądu i gazu. Doszło do tego na skutek coraz większej liczby skarg na osoby podszywające się pod sprzedawców energii, ale także zapraszających na rzekomo bezpłatne badania, których wiarygodność jest wątpliwa. Na celowniku UOKiK znaleźli się też prezenterzy drogich naczyń do gotowania oraz akwizytorzy telekomunikacyjni.

UOKiK sprawdził, że tylko w samej Łodzi w ciągu roku odbyło się w 80 hotelach 600 pokazów "cudownych garnków". Pomocą dla oszukanych na takich prezentacjach, ale również przez innych "sprytnych sprzedawców", na zlecenie UOKiK zajmuje się Stowarzyszenie Aquila. W komunikacie Urzędu wskazano, że pomoc przeznaczona jest "dla osób, które dostały z sądu nakaz zapłaty lub zostały pozwane przez nieuczciwego sprzedawcę prądu, gazu lub usług telekomunikacyjnych. Obejmuje takie spółki jak: Polski Prąd i Gaz, Twoja Telekomunikacja, Polskie Centrum Telemedyczne, Telekomunikacja dla Domu, PGT, Nasza, New Telekom i im podobne". Więcej w informacji o oferowanej pomocy można uzyskać pod numerem infolinii 801 440 220.

UOKiK wyjaśnia w jaki sposób można skorzystać z pomocy w przypadku otrzymania nakazu zapłaty lub pisma z sądu:

  • Należy zeskanować umowę zawartą z firmą oraz wszystkie inne dokumenty dotyczące sprawy, np. otrzymane faktury, pisma wysyłane do przedsiębiorcy, pisma od niego otrzymane, potwierdzenia wysłanych pism i potwierdzenia ich odbioru przez przedsiębiorcę. Tak przygotowane dokumenty należy wysłać na adres: kontakt@prawo-konsumenckie.pl. Korespondencja powinna zawierać dokładny opis problemu oraz numer telefonu do kontaktu.

  • Stowarzyszenie Aquila musi mieć pełnomocnictwo, żeby działać w imieniu osoby zgłaszającej. Dlatego na wskazany adres prześle ono dokumenty do podpisu. Należy je wydrukować, podpisać i odesłać e-mailem lub pocztą tradycyjna na adres: Kościuszki 35a, 50-011 Wrocław.

  • Pomoc jest darmowa, jednak potrzebna jest wpłata w wysokości 37 zł z tytułu opłaty skarbowej od pełnomocnictwa i zaliczki na pokrycie kosztów korespondencji. "Te pieniądze odzyskasz, gdy wygrasz sprawę"- stwierdzono w komunikacie Urzędu. Numer rachunku Stowarzyszenia Aquila: 38 1750 0012 00000000 3898 0033. Stowarzyszenie Aquila współpracuje z UOKiK jako organizacja konsumencka. Od 1 czerwca 2018 r. pomaga konsumentom, którzy zostali oszukani przez firmy sprzedające prąd, gaz lub usługi telekomunikacyjne.

Wiele osób w wyniku nieuczciwych działań przedsiębiorców nieświadomie zmieniło dostawcę usług. Najczęściej wiązało się to z wyższymi, a nie niższymi opłatami, jak obiecywali różni domokrążcy. Śledztwo w tej sprawie prowadzi Prokuratura Okręgowa w Płocku. Projekt darmowej pomocy wspiera Poczta Polska, która w decyzji prezesa UOKiK zobowiązała się do tego, że przekaże pieniądze na ten cel.

Fot. pixabay.com

Słowa kluczowe: zadłużenie

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.