Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Mobilne finanse Polaków

FINANSEMOBILNECznF

Bankowość mobilna zyskuje na popularności, do czego przyczynia się przede wszystkim wzrost liczby użytkowników tzw. smartfonów i tabletów. Polacy doceniają tu przede wszystkim wygodę, funkcjonalność oraz właściwie nieprzerwaną dostępność bankowości mobilnej w telefonie.

Badanie „Rola mobilnych finansów w życiu Polaków”, w którym uczestniczyły łącznie 1002 osoby, zrealizowane zostało przez TNS Polska z inicjatywy Getin Banku, we współpracy z blogiem jestem.mobi. Z raportu po badaniu wynika, że z bankowości mobilnej korzysta 12% ankietowanych, przy czym odsetek ten jest wyższy (29%) w przypadku internautów posiadających smartfony. Polacy, jeśli już korzystają z narzędzi bankowości mobilnej, to częściej (95%) decydują się na dostęp ze stron mobilnych banków, aniżeli specjalnych aplikacji mobilnych (87%).

Kiedy i gdzie?

11% respondentów korzystających z bankowości mobilnej przyznało, że ma do niej dostęp raz dziennie, lub częściej. Odpowiednio 43% ankietowanych zadeklarowało, że wykorzystuje bankowość mobilną przynajmniej raz w tygodniu. Co ciekawe, aż 36% użytkowników przyznało, że nie wyobraża sobie bez niej życia.

43% użytkowników potwierdziło, że najczęściej korzysta z bankowości mobilnej w domu. Dodatkowo 35% respondentów wskazało, że systemy mobilne wykorzystuje będąc na wakacjach, a 31% ankietowanych kontroluje swoje finanse, lub dokonuje transakcji będąc w pracy.

Bankowość mobilna służy Polakom przede wszystkim do kontroli salda rachunku, co potwierdziło 71% ankietowanych. 58% użytkowników sprawdza przy jej użyciu historię transakcji, a 56% wykonuje przelewy.

Zalety i niekorzystający

Ankietowani deklarujący wykorzystywanie bankowości mobilnej wskazali, że jej główną zaletą jest możliwość posiadania stałego dostępu do rachunku. Odpowiedź tę wskazało 64% respondentów. 42% użytkowników zadeklarowało jednak, że główną zaletą bankowości mobilnej jest możliwość korzystania z usług bankowych w dowolnym miejscu. Co ciekawe, 36% użytkowników potwierdziło, że bank w telefonie pozwala im oszczędzać czas, a 9%, że aplikacje mobilne są wygodniejsze od tradycyjnej bankowości internetowej.

Osoby nie korzystające z bankowości mobilnej wskazały jednocześnie, że głównym powodem (53%) decyzji o rezygnacji z jej zastosowania jest to, że wystarczają im inne formy kontaktu z bankiem. Co ważne jednak, dokładnie 50% osób nie korzystających z bankowości mobilnej nie wie nawet, czy ich bank oferuje aplikację mobilną.

(Fot. sxc.hu)

Słowa kluczowe: bankowość elektroniczna

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.