Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Młodzi nie boją się e-bankowości

MLODZIEBANKCznF

Opublikowane ostatnio wyniki badania przeprowadzonego przez Gemius wskazują, że bankowość elektroniczna wykorzystywana jest przez znaczną większość osób w wieku 18-34 lat. To tak zwane pokolenie Y, dla którego wykorzystywanie internetu i jego przewag jest wręcz naturalne. Badanie Gemius przeprowadzone zostało w ramach VIII fali badań „Finanse i plany finansowe polskich internautów" na grupie czterech tysięcy respondentów. Zgodnie z jego wynikami, najliczniejszą grupą odbiorców bankowości elektronicznej w Polsce są osoby w wieku pomiędzy 25, a 34 rokiem życia.

Aż 82 proc. ankietowanych z tej grupy wiekowej potwierdziło, że wykorzystuje internetowe systemy bankowości elektronicznej. Drugą grupą o najwyższym odsetku osób wykorzystujących platformy bankowości online są osoby należące do grupy wiekowej 18-24 lata. Ponad 70 proc. z nich korzysta z dostępu do konta poprzez internet. Z badań Gemius wynika także, że młodzi w wieku 18-24 lata są też grupą, która przejawia najmniej obaw związanych z obsługą systemów bankowości internetowej lub najczęściej deklaruje ich brak, czym wyróżnia się na tle pozostałych grup internautów.

Respondenci tej grupy zadeklarowali także, że wykorzystanie internetowych systemów bankowości elektronicznej ogranicza się w ich przypadku najczęściej do kontroli salda konta, przeglądu historii dokonanych transakcji, a także doładowania telefonu komórkowego online. Osoby te korzystają również z możliwości realizacji przelewów elektronicznych, jednak te służą im najczęściej do zapłaty za produkty i usługi zakupione w internecie lub też do dokonania szybkiego rozliczenia z rodziną i znajomymi. Osoby w wieku 18-24 lata nie są więc najczęściej zainteresowane ofertą pożyczek i kredytów, ani funduszy inwestycyjnych, jednak deklarują one, że w najbliższej przyszłości zainteresowane są założeniem konta osobistego lub wyrobieniem karty kredytowej.

Warto w tym miejscu zaznaczyć także, że zrealizowane badanie obnażyło niedoskonałości dostępnej w Polsce oferty bankowości elektronicznej. Odpowiedzi ankietowanych wskazują bowiem, że przynajmniej 36 proc. osób wykorzystujących elektroniczne systemy bankowe napotkało na trudności podczas realizowanych za ich pomocą operacji. Najczęściej był to problem ze znalezieniem wszystkich potrzebnych opcji (17 proc.), brak jasnych informacji w jaki sposób załatwić formalności (11 proc.) oraz niedziałający serwis banku czy instytucji finansowej (11 proc.).

Słowa kluczowe: bankowość elektroniczna

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.