Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Bankomat nie wyplacił pieniędzy

niiewypl11

Pani Joanna z Wrocławia próbowała wypłacić 500 złotych z bankomatu. Po kilku nieudanych próbach bankomat nie wypłacił pieniędzy. Okazało się, że pomimo braku wypłaty gotówki, rachunek klientki został obciążony kwotą, którą zamierzała wypłacić. Co powinna w tej sytuacji zrobić?

Aby uzyskać szczegółowe informacje klientka powinna niezwłocznie skontaktować się z bankiem w celu złożenia reklamacji. Reklamację należy zgłosić także w sytuacji, gdy nie zdążyliśmy zabrać z bankomatu wypłaconej kwoty. Należy pamiętać, że bankomat cofa pieniądze po kilku sekundach. Jest to podyktowane troską o bezpieczeństwo.

Bankomat może nie wypłacić gotówki z następujących przyczyn: błędnie wpisana kwota, brak środków na koncie, przekroczony limit wypłat w danym dniu, błędnie wprowadzony PIN kod lub jego niewłaściwe potwierdzenie, brak gotówki w bankomacie, brak połączenia z bankiem, zablokowana lub przeterminowana karta. Bankomat nie wypłaci nam także gotówki z przyczyn czysto technicznych, a więc gdy nastąpi jego awaria. Informację na temat obciążenia rachunku pomimo nieotrzymania pieniędzy uzyskać można u doradcy w banku. W przypadku braku obciążenia bank może zablokować żądaną kwotę na rachunku do momentu rozliczenia transakcji przez system banku.

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.