Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Bankomat nie wyplacił pieniędzy

niiewypl11

Pani Joanna z Wrocławia próbowała wypłacić 500 złotych z bankomatu. Po kilku nieudanych próbach bankomat nie wypłacił pieniędzy. Okazało się, że pomimo braku wypłaty gotówki, rachunek klientki został obciążony kwotą, którą zamierzała wypłacić. Co powinna w tej sytuacji zrobić?

Aby uzyskać szczegółowe informacje klientka powinna niezwłocznie skontaktować się z bankiem w celu złożenia reklamacji. Reklamację należy zgłosić także w sytuacji, gdy nie zdążyliśmy zabrać z bankomatu wypłaconej kwoty. Należy pamiętać, że bankomat cofa pieniądze po kilku sekundach. Jest to podyktowane troską o bezpieczeństwo.

Bankomat może nie wypłacić gotówki z następujących przyczyn: błędnie wpisana kwota, brak środków na koncie, przekroczony limit wypłat w danym dniu, błędnie wprowadzony PIN kod lub jego niewłaściwe potwierdzenie, brak gotówki w bankomacie, brak połączenia z bankiem, zablokowana lub przeterminowana karta. Bankomat nie wypłaci nam także gotówki z przyczyn czysto technicznych, a więc gdy nastąpi jego awaria. Informację na temat obciążenia rachunku pomimo nieotrzymania pieniędzy uzyskać można u doradcy w banku. W przypadku braku obciążenia bank może zablokować żądaną kwotę na rachunku do momentu rozliczenia transakcji przez system banku.

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności.
Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.