Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Utrata karty płatniczej / kredytowej

Zbyszek

Co zrobić w przypadku utraty karty?

Odpowiedź eksperta:

Jeśli utraciłeś kartę wskutek kradzieży bądź po prostu zagubiłeś ją - jak najszybciej dokonaj zastrzeżenia. Kartę możesz zastrzec telefonicznie bądź osobiście w dowolnym banku honorującym karty określonego systemu. Po zgłoszeniu telefonicznym należy jak najszybciej udać się do instytucji finansowej, która wydała nam kartę w celu pisemnego potwierdzenia zastrzeżenia i wypełnienia odpowiedniego formularza. Po dokonaniu zgłoszenia powinniśmy otrzymać kopię zastrzeżenia, na którym znajdzie się imię i nazwisko osoby przyjmującej zgłoszenie, data, godzina i minuta zgłoszenia oraz okoliczności utraty karty. Jeżeli karta została skradziona czy też stwierdziliśmy nieprawidłowości na swoim rachunku, należy zgłosić ten fakt na policji. Obecnie większość kart posiada ubezpieczenie, które w praktyce oznacza, że to instytucja finansowa przejmuje na siebie koszty transakcji dokonanych nawet przed zastrzeżeniem. Warto nosić przy sobie numer telefonu, infolinii pod którym należy dokonać zgłoszenia utraty karty - wystarczy wpisać do książki telefonicznej numer, który znajduje się z tyłu karty.

Powrót

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.