Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Reklamacja towaru przecenionego

koszul

W ubiegłym roku Pani Monika B. z Gdyni kupiła w butiku płaszcz. Towar był przeceniony ze względu na niewielkie uszkodzenie podszewki.

Klientka próbowała oddać płaszcz do reklamacji w sklepie, ale sprzedawczyni nie przyjęła go. Stwierdziła, że płaszcz nie podlega reklamacji gdyż był przeceniony. Czy miała prawo tak zrobić?

Nie. Towar przeceniony także może podlegać reklamacji. Możliwość składania reklamacji nie dotyczy wyłącznie tych uszkodzeń bądź wad towaru, o których sprzedawca poinformował kupującego w momencie sprzedaży. Jeśli zatem reklamacja klientki dotyczyłaby uszkodzonej podszewki – sprzedawca mógłby odmówić jej pozytywnego załatwienia. W zaistniałej sytuacji reklamacja podlega rozpatrzeniu na zasadach ogólnych.

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.