Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów - łamanie praw konsumenta

Zuzanna

Gdzie szukać pomocy w przypadku łamania praw konsumenta?

Odpowiedź eksperta:

Za ochronę konsumentów w Polsce odpowiedzialny jest Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Gdy osobiście doświadczamy naruszenia prawa możemy się zwrócić o pomoc do Miejskiego lub Powiatowego Rzecznika Konsumentów, a także skorzystać z pomocy innych organizacji konsumenckich: Federacja Konsumentów - Kluby Federacji znajdują się w 48 miastach na terenie całej Polski. Po poradę można się zwrócić poprzez www.federacja-konsumentow.org.pl. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich - to kolejna organizacja, w której można bezpłatnie uzyskać pomoc i poradę. W odróżnieniu od Federacji Konsumentów nie ma biur regionalnych na terenie kraju, można więc zgłaszać problemy korespondencyjnie, telefonicznie lub e-mailem. Szczegółowe informacje na temat działalności Stowarzyszenia Konsumentów Polskich można znaleźć na stronie: www.skp.pl. Skomplikowane sprawy konsumenckie będą przekazywane do dalszych analiz i interwencji Federacji Konsumentów. Europejskie Centrum Konsumenckie - można tu uzyskać informacje o prawach konsumenta w Unii Europejskiej oraz pomoc prawną (formułowanie skarg, przesłanie dokumentów) i organizacyjną dotyczącą sporów transgranicznych. Strona internetowa ECK: www.konsument.gov.pl.

Powrót

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.