Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Jak oszczędzać na telefonach w domu?

TELEFONCznF

Kiedy mieliśmy tylko jeden telefon stacjonarny w domu, nie było problemu. Posiadaliśmy z góry określony abonament i płatności za połączenia. Nawet nie wyobrażaliśmy sobie, że może być inaczej. Jednak, gdy pojawiła się telefonia komórkowa oraz nowi operatorzy stacjonarni, dający nam bardziej konkurencyjne ceny, sytuacja uległa zmianie.

Telefon, który kiedyś wielu kojarzył się z luksusem, stał się nie tylko łatwo dostępny, ale i znacznie tańszy. W związku z tą dostępnością, pojawił się jednak jeden problem, telefon w domu ma każdy: babcia, rodzice, dzieci. Kiedyś płaciliśmy sześćdziesiąt złotych za telefon stacjonarny i wydawało nam się to drogo. Teraz, w sumie, płacimy około 200 zł., a czasem i sporo więcej. Narzekać, oczywiście narzekamy nadal. Warto jednak coś zrobić, aby rachunek ten obniżyć.

Złotego środka nie ma, ale jest kilka sposobów na złagodzenie comiesięcznych dolegliwości płatniczych. Jeśli w domu posiadamy telewizję i telefon stacjonarny, albo telefon i internet, możemy te usługi połączyć. Prawie wszyscy operatorzy proponuje nam promocyjne pakiety, dzięki którym uzyskujemy wygodniejszą i tańszą  płatność: jedna faktura i przelew oraz oszczędności na samych abonamentach: w promocyjnej cenie dostaniemy internet, lub abonament telefoniczny. W przypadku telefonów komórkowych możemy, jeśli posiadają je rodzice i dzieci, numery włączać pod jedno konto abonenckie. Jeżeli w domu pierwszy telefon miał tata, pozostałe numery zamawia na siebie. Dzięki temu na bieżąco kontroluje wydatki swoich pociech, uzyskuje większą pulę minut przypisaną do numerów i na pewno może liczyć na większe zniżki. Dobrze jest - tak w przypadku telefonów stacjonarnych, czy komórkowych - na bieżąco sprawdzać oferty u siebie i konkurentów. W przypadku telefonii stacjonarnej bardzo wiele osób odeszło z TP, ponieważ nowe firmy dały swoim potencjalnym klientom, nie tylko niższy abonament, ale i większą pulę darmowych minut.

Ponadto w szybkim tempie rozwija się segment telefonii internetowej. Nie musimy już jednak włączać komputera, aby móc rozmawiać, i nie musimy również ograniczać się do posiadaczy internetu (tak jak to było w przypadku Skype). Specjalny terminal i dobrany do tego telefon stacjonarny, lub karta w przypadku telefonu komórkowego, umożliwiają nam dzwonienie już za kilka groszy. Usługi takie oferują na przykład: HaloNet, InTelConnect, Easycall, ale jest ich naprawdę dużo, a to tylko kilka pierwszych z przeglądarki internetowej. Nowości się boimy, ale czemu nie spróbować, jeśli jest to szansą na to, aby nasze rachunki za telefon były niższe.

(Fot. Christian "VisualBeo" Horvat/wikipedia.org)

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.