Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Jesteś niezadowolony z wycieczki. Złóż reklamację!

UPADEKBIURA

Wakacje to czas wypoczynku i relaksu, spędzonego wśród najbliższych osób, najlepiej w odległym zakątku świata, na piaszczystej plaży pod palmami. Niestety wiele wspomnień z wakacji znacząco odbiega od przedstawionego obrazu. Na licznych forach internetowych i portalach możemy spotkać się z opisem stresujących przeżyć, które niekiedy nie mają nic wspólnego z wymarzonym wypoczynkiem…

Na temat wakacji postanowiliśmy porozmawiać z Panem Wojtkiem z Wrocławia, który wraz z rodziną udał się na dwutygodniowy wypoczynek do Tunezji. Jak sam przyznaje pobyt wspomina jako wyjątkowo nieudany.

Po przyjeździe na miejsce okazało się, że hotel był usytuowany daleko od plaży (800 m), a pokój w którym został zakwaterowany nie spełniał standardów, o których wspominał w swojej ofercie przedstawiciel biura podróży. Pokój hotelowy, który miał być z widokiem na morze i pięknym tarasem, okazał się małym, ciasnym i ciemnym pomieszczeniem, bez łazienki. Pan Wojtek zgłosił sytuację opiekunowi wycieczki, który zwrócił się do właściciela hotelu z prośbą o zamianę pokoju.  Niestety wszystkie pokoje były już zarezerwowane.

Po powrocie do kraju postanowił złożyć reklamację u organizatora wycieczki. Z ustawy o usługach turystycznych dowiedział się, że ,,organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy, chyba że było ono spowodowane wyłącznie np. działaniem lub zniechęceniem klienta czy siłą wyższą’’.

W piśmie reklamacyjnym pan Wojtek  wskazał uchybienia w sposobie wykonania umowy oraz określił żądania (zażądał od biura podróży zwrotu 50% kosztów wycieczki). Do pisma dołączył dokumenty potwierdzające uchybienia (notatkę sporządzoną przez rezydenta oraz zdjęcia).

Reklamacja pana Wojtka została pozytywnie rozpatrzona przez touroperatora, ponieważ została złożona w terminie (w ciągu 30 dni od zakończenia imprezy) i zawierała podstawę faktyczną (czyli zdarzenia lub fakty będące podstawą do niezadowolenia z wykonania usługi) oraz określone żądania.

Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U. 1997 nr 133 poz. 884, z póź. zm.)

(Fot. PAP/Marek Zakrzewski)

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.