Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Edukacja przedsiębiorczości

PPNTCznF

„Gra o zysk. Budowanie postaw przedsiębiorczości w grupie uczniów szkół ponadgimnazjalnych” - to projekt współfinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego i SKEF. Partnerem projektu jest Gdyńskie Centrum Innowacji. Realizuje go Stowarzyszenie Krzewienia Edukacji Finansowej (SKEF) w Gdyni.

Jest adresowany do grupy 264 uczniów szkół ponadgimnazjalnych z Wejherowa, Redy, Rumi i Gdyni. 240 uczestników to młodzi mieszkańcy powiatu wejherowskiego, uczęszczający do szkół publicznych i niepublicznych w Wejherowie, Redzie, Rumi. Drugą grupą uczestników (24 osoby) są uczniowie biorący udział w tworzeniu Centrum Kreatywności Młodzieży „Wymiennikownia”. Jest to młodzież z Gdyni Chyloni, dzielnicy obecnie rewitalizowanej przez miasto Gdynia, również uczniowie szkół ponadgimnazjalnych. Miejscem zajęć edukacyjnych jest Pomorski Park Naukowo-Technologiczny.

Główny cel projektu to wzrost wiedzy i umiejętności uczniów szkół  ponadgimnazjalnych w zakresie rentowności firmy. Założeniem przedsięwzięcia jest również rozwinięcie wśród młodzieży takich umiejętności, jak praca w zespole, inicjatywa, pomysłowość, podejmowanie decyzji, innowacyjność i przedsiębiorczość. Poprzez zdobycie praktycznych umiejętności wykorzystania wiedzy o rentowności firmy, SKEF zamierza edukować w zakresie funkcjonowania przedsiębiorstwa.

W ramach projektu została przygotowana gra planszowa pt: „Gra o zysk”. W trakcie warsztatów edukacyjnych w Pomorskim Parku Naukowo – Technologicznym uczniowie będą więc grać oraz odwiedzą Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni. Poznają różnice między kosztem a wydatkiem, kosztami stałymi a kosztami zmiennymi, przychodami a wpływami, a także znaczenie należności i zobowiązań. Dostrzegą znaczenie kapitałów obcych i ich wpływ na wynik finansowy. Dowiedzą się jaka jest istota rachunku wyników i bilansu, a na ich podstawie poznają rolę wybranych wskaźników finansowych przedsiębiorstwa. Udział w projekcie ma zachęcać młodzież do kreatywnego myślenia, inicjowania nowych pomysłów i rozwiązań. Wprowadzenie aktywnej metody takiej, jak gra edukacyjna  ma wyrobić umiejętności przez praktyczne doświadczenia.

Honorowy patronat nad projektem objęli:

Wojciech Szczurek Prezydent Miasta Gdyni

Krzysztof Hildebrandt Prezydent Miasta Wejherowa,

Józef Reszke Starosta Powiatu Wejherowskiego,

Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni.

Patronat medialny: Gazeta Bankowa, wGospodarce.pl i Radio Gdańsk.

 

Iwona Karmasz

(Fot. http://ppnt.pl/)

Powiązane przykłady z życia

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.