Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Za spóźnienie pociągu należy się odszkodowanie

PKPNOWECznF

Jest nadzieja na wymuszenie poprawy funkcjonowania Polskich Kolei Państwowych i mogą tego dokonać sami pasażerowie. Od grudnia 2014 mają oni prawo do rekompensat za niedogodności wynikające z podróżowania pociągami PKP InterCity.

W przypadku opóźnienia od 60 do 119 minut pasażer ma prawo do zwrotu 25 proc. wartości ceny biletu. Przy spóźnieniach przekraczających 120 minut – 50 proc. Jednak jest pewien kruczek – otóż pieniądze mogą być wypłacone tylko w przypadku, gdy należność z tytułu takiego odszkodowania przekroczy równowartość 4 euro, czyli w lutym 2015 - 17 zł.

Jeżeli pociąg jest spóźniony o 30 minut, to pasażerowie powinni otrzymać ciepłe napoje. Dotyczy to także pasażerow oczekujących na przyjazd pociagów na dworcach. Pasażerowie z biletami InterCity moga przesiąść się do innego polskiego przewoźnika kolejowego bez jakichkolwiek dopłat. W przypadku, kiedy trasa okaże się nieprzejezdna, PKP InterCity zobowiązane jest do uruchomienia komunikacji zastępczej.

Niestety, takie uprawnienia w pełni przysługują tylko tym pasażerom pociągów, którzy posiadają bilet PKP InterCity. Pozostali będą nadal funkcjonowali w tradycyjnych, niewygórowanych standardach PKP.

Szczegóły na stronie http://www.intercity.pl/pl/dokumenty/Przepisy i taryfy/RPO IC od 16.11.2014/Prawa-i-obowiązki-pasażera-w-transporcie-kolejowym-w-Polsce_2-XII-2014.pdf.

(Fot. Paatrykk/pl.wikipedia)

Słowa kluczowe: Tanie wakacje

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.