Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Ponad połowa polskich internautów kupuje online

2POLSKIEEZAKUPYCznF

Co najmniej raz w miesiącu zamawia produkty w Sieci 57 proc. polskich internautów. Coraz częściej e-zakupów dokonujemy za pomocą smartfonów i tabletów. Takie są wyniki międzynarodowego badania, które przeprowadziła firma doradcza PwC. Raport zatytułowany "Total Retail 2017. Jak przetrwać w cyfrowym świecie handlu?" sporządzono w oparciu o sondaże wśród internautów w 32. państwach.

W badaniu zapytano internautów m.in. o źródła "zakupowych inspiracji". Najwięcej ankietowanych w Polsce (60 proc.) wskazało na porównywarki cen. Co ciekawe, na świecie są one znacznie mniej popularne, bo korzystało z nich 35 proc. ankietowanych. Na drugim miejscu znalazły się strony internetowe poszczególnych firm (37 proc.), zaś 34 proc. wskazało na media społecznościowe.

Cena jest na całym świecie głównym składnikiem przekonującym do e-zakupów - dla 61 proc. w Polsce i 57 proc. globalnie. Zdaniem ekspertów, takie podejście nie sprzyja lojalności klientów w świecie internetowych zakupów. Kupujący w Sieci lubią zmieniać dostawców w zależności od ceny towarów i nie przywiązują się do konkretnych firm czy marek. Poza kosztem nabycia i dostarczenia towarów znaczenie ma również możliwość sprawdzenia dostępności produktu online (31 proc.). Niemal równie ważne są szybka i bezproblemowa dostawa (27 proc.) oraz łatwa w użyciu strona internetowa, przystosowana do urządzeń mobilnych (27 proc.).

Wybrać w realu, kupić w wirtualu

Rozwijają się też salony wystawowe. To miejsca, w których można obejrzeć towary następnie zamawiane i opłacane w Sieci. Część interanautów chce dotknąć i obejrzeć bez posrednictwa monitora towar, który chce kupić. Najważniejszą różnicą pomiędzy salonem a sklepem jest pełniona funkcja - zasadniczą rolą tego pierwszego nie jest sprzedaż produktów, tylko ich prezentacja. Najczęściej ankietowani chcieli sprawdzić fizycznie przed zakupem orządzenie gospodarstwa domowego i meble. Salony (...) sprawdzają się również w przypadku markowej odzieży, najnowszej elektroniki czy gadżetów. Dlaczego ludzie coraz częściej w takich punktach oglądają produkty, a nie kupują? Według ekspertów PwC, klienci wolą nabywać towary w Internecie, licząc na atrakcyjniejsze ceny i warunki dostawy oferowane w sklepach www.

We wnioskach raportu podkreślono, że chociaż tradycyjne sklepy jeszcze długo nie przejdą do historii, to ich rola cały czas będzie zmieniać się – głównie pod wpływem Internetu. Obecnie jednym z ich ważniejszych zadań staje się umożliwienie klientom fizycznego dostępu do produktów, o istnieniu których wcześniej dowiedzieli się w Sieci.

(Fot. pixabay.com)

Słowa kluczowe: Zakupy online

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.