Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Polacy coraz chętniej kupują w Internecie

EZAKUPYPOLAKOWCznF

Robienie zakupów spożywczych online staje się coraz popularniejsze w naszym kraju – stwierdziła agencja badawcza SW Research. Z jej badania wynika, że 83 proc. internautów przynajmniej raz dokonało zakupów artykułów codziennego użytku, w tym spożywczych, za pośrednictwem Sieci.

Z oferty supermarketów internetowych częściej korzystają kobiety (84 proc.), osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia (83 proc.), które swój miesięczny dochód określają na poziomie od tysiąca do dwóch tysięcy złotych (89 proc.) oraz powyżej 5 tysięcy złotych miesięcznie (89 proc.).  Na zakupy spożywcze online decydują się głównie osoby, które zamieszkują największe miasta (ponad 500 tys. mieszkańców, 89 proc.), co  wynika prawdopodobnie z ich niechęci do stania w korkach czy kolejkach sklepowych. Zaledwie 13 proc. internautów nigdy nie zrobiło zakupów artykułów spożywczych w Sieci. Osoby te deklarują, że przed zakupem wolą dotknąć kupowaną rzecz (odpowiadały tak przede wszystkim osoby starsze, ze średnim wykształceniem i pochodzące z mniejszych miejscowości).

Najczęstszym miejscem w Sieci, w którym internauci robią zakupy artykułów codziennych, jest najpopularniejszy portal aukcyjny (60 proc.). Korzystają z niego głównie młodzi użytkownicy Internetu, deklarujący dochód nieprzekraczający 2 000 złotych miesięcznie i bezdzietni. Drugim najczęściej wskazywanym miejscem do e-zakupów spożywczych jest strona www supermarketu z sieci brytyjskiej – 21 proc. W tym sklepie zakupy robią głównie osoby zamieszkujące duże miasta (200 - 500 tys. mieszkańców), posiadające wykształcenie wyższe (23 proc.), którzy są rodzicami.

Polacy zakupy w supermarketach internetowych robią zazwyczaj rzadziej niż raz w miesiącu (38 proc. wskazań – przede wszystkim mieszkańcy małych miast i młode osoby nieposiadające potomstwa). Co piąty internauta (20 proc.) robi e-zakupy raz w miesiącu, a częściej niż co szósty (15 proc.) – kilka razy w miesiącu.

Co kupujemy online?

Wyróżnić można pięć grup produktów, które wskazują internauci. To artykuły spożywcze (18 proc.), chemiczne (16 proc.), ubrania i buty (15 proc.), sprzęt RTV i AGD (14 proc.) oraz książki i multimedia (9 proc.). Po produkty spożywcze do e-supermarketów najczęściej wybierają się mężczyźni (20 proc.), osoby w wieku 25-34 lata (22 proc.), zarabiające od 3 do 5 tys. złotych (25 proc.) i posiadające dzieci (19 proc.). Produkty chemiczne częściej w e-sklepach kupują kobiety (18 proc.), internauci w wieku do 24 lat (20 proc.) oraz mieszkańcy średniej wielkości miast (21 proc.). Kobiety częściej od mężczyzn kupują w e-sklepach ubrania, mężczyźni za to chętniej decydują się na e-zakupy sprzętu RTV i AGD.

Połowa badanych (50 proc.) deklaruje, że w 2016 r. planowało zintensyfikować e-zakupy.

(Fot. freeimages.com)

Słowa kluczowe: Zakupy online

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.