Edukacja finansowa dla każdego

Program wspierany przez:

Kup w sieci – zapłać mniej

KUPWSIECICznF

Jak dużo można zaoszczędzić, kupując przez Internet, przekonałam się osobiście. Szczególnie podczas przeprowadzania remontu, kiedy lista zakupów jest długa, a tym samym suma kosztów bardzo wysoka. Obecnie, przy tak szerokiej ofercie i dużej konkurencji – z pewnością powinniśmy poświęcić czas na poszukanie konkurencyjnej ceny. W ten sposób możemy zaoszczędzić na niektórych produktach nawet kilkadziesiąt procent.

Niższa cena

Wyboru towarów, którymi jesteśmy zainteresowani, w pierwszej kolejności warto dokonać w sklepach tradycyjnych. Jedynie w taki sposób możemy upewnić się, że zarówno kolor, materiał, rozmiary itp. faktycznie nam odpowiadają. Następnie należy spisać nazwę i symbol produktu oraz jego producenta. Z tymi informacjami możemy wybrać dany towar w najniższej dostępnej na rynku cenie. Porównując ceny wybranych przeze mnie produktów, w ponad 90% przypadków – cena w sieci była niższa. W niektórych przypadkach różnice te dochodziły nawet do 40%. Jest wiele stron www spełniających typową rolę „porównywarki cenowej” – warto z nich skorzystać.

Koszty przesyłki

Jednym z minusów e-zakupów mogą się okazać koszty dostawy. Dlatego, kiedy znajdziemy już sklep internetowy, który oferuje nasz produkt w najniższej cenie – koniecznie sprawdźmy, jaki jest koszt wysyłki. Obecnie, wiele firm oferuje przesyłkę gratis przy zakupach powyżej jakiejś określonej kwoty. Coraz bardziej popularnym staje się także wyznaczenie przez sklep konkretnego dnia, lub tygodnia darmowej dostawy. Inne zaś, niską cenę towaru rekompensują sobie wysoką ceną dostawy. Dlatego, nim podejmiemy ostateczną decyzję o zakupie – skalkulujmy, gdzie cena końcowa faktycznie będzie najniższa.

Kody rabatowe

Podobnie jak w sklepie tradycyjnym, tak i internetowym, możemy liczyć na rabat. Występuje on w różnych formach. Przy zakupach większej ilości towaru, możemy skontaktować się bezpośrednio ze sprzedawcą z pytaniem, jakiej zniżki może nam udzielić przy dużym zamówieniu. Inną, często spotykaną formą upustu są tzw. kody rabatowe. Są one przesyłane klientowi na wskazany przy rejestracji adres e-mail. W tym przypadku, zazwyczaj koniecznym jest rejestracja w sklepie, albo wyrażenie zgody na otrzymywanie newslettera.

Ochrona konsumenta

Najczęstszym oporem przed dokonywaniem zakupów w sieci jest obawa przed otrzymaniem towaru uszkodzonego, lub niezgodnego z naszym zamówieniem. O to możemy być spokojni. Każdy konsument, zgodnie z ogólnymi zasadami wynikającymi z przepisów dotyczących zawierania umów na odległość, ma prawo zwrócić zakupiony towar bez podania przyczyny w ciągu 10 dni od daty odebrania przesyłki, pod warunkiem, że produkt nie został w żaden sposób zniszczony, czy uszkodzony. Jednak należy pamiętać, że koszt odesłania takiego towaru leży po stronie klienta.

Magdalena Boryna

(Fot. gdfemia/wikimedia.org)

Słowa kluczowe: Zakupy online

Ta witryna używa plików cookie, aby zapewnić użytkownikom maksymalny komfort przeglądania.
Aby dowiedzieć się więcej na temat cookies oraz w jaki sposób je wykorzystujemy, kliknij więcej informacji.